Sunday, February 27, 2011






~hari nie...betul2 boring....dtg keja spt biasa....
tambah2 hot mama pun xdtg...
cuti coz mak mntuanya dtg dr johor.....

tinggalla aku dgn kumang.....heheheheh
gaji xmasuk2 lagi oooooo....
kasian kan????

~Beza cinta, sayang, minat dan suka.....~

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Friday, February 18, 2011

~CIDB punya pasal~

~huhu hari nie..btl2 bz d office.......
tapi sempat jugak follow abg rizal p Cidb.....
Almaklumla org semjg yg tau drive jak...tpi xtau jalan...
TEMBERANG BHA KAN?????


~ beginila suasana baru pejbt. Cidb Kota Kinabalu....
~ Cantikkan view dia dr atas...ada air pancut....huhuhu~

~nie view dr atasla ni...klu pakai HDR lagi cantik nie.....
~nie muka abg rizal yang menanti giliran....ikut turn bha bang!!
hehehe"Penantian suatu penyiksaan"...lalala




~apapun sempat posing maaa...

Monday, February 14, 2011

~MARI BERjoging di Bukit Padang~ xtvt di waktu cuti....

~Assalamualaikum wbt....~
huhuhu
hari nie.....xtau mau buat apa....
alih2 ajak kwn sekerja g joging.....
cantiikan view dia????

Friday, February 11, 2011

~Never Gonna B Alone~

Nickelback - Never Gonna Be Alone Lyrics
[Verse 1]
Time, is going by, so much faster than I,
And I’m starting to regret not spending all of it with you
Now I’m, wondering why, I’ve kept this bottled inside,
So I’m starting to regret not telling all of this to you
So if I haven’t yet, I’ve gotta let you know…
[Chorus]
Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won’t let you fall…
Never gonna be alone!
I’ll hold you ’til the hurt is gone
[Verse 2]
And now, as long as I can, I’m holding on with both hands,
‘Cause forever I believe that there’s nothing I could need but you,
So if I haven’t yet, I’ve gotta let you know…
[Chorus]
Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won’t let you fall
When all hope is gone, I know that you can carry on
We’re gonna see the world out,
I’ll hold you ’til the hurt is gone
[Verse 3]
Oh!
You’ve gotta live every single day,
Like it’s the only one, what if tomorrow never comes?
Don’t let it slip away,
Could be our only one, you know it’s only just begun
Every single day,
Maybe our only one, what if tomorrow never comes?
Tomorrow never comes…
[Verse 4]
Time, is going by, so much faster than I,
And I’m starting to regret not telling all of this to you
So if I haven’t yet, I’ve gotta let you know…
[Chorus]
Never gonna be alone!
From this moment on, if you ever feel like letting go,
I won’t let you fall
When all hope is gone, I know that you can carry on
We’re gonna see the world out,
I’ll hold you ’til the hurt is gone
I’m gonna be there always,
I won’t be missing one more day,
I’m gonna be there always,
I won’t be missing one more day

Thursday, February 10, 2011

~Commmeeelllnnya Qayyim....~

~Assalamualaikum smua kwn2~

]~Pejam celik pejam celik.....x sangka thn 2010 sy suda jadi makcik@aunty kpd
Mohd.Qayyim Bin Affendy....
 Qayyim tgok sapa tu syg????
 ~ Hai kwn2 aunty lisa....tgokla gigi Qayyim mau tumbuh lagi 1....~

~Qayyim tunjuk macho depan camera aunty~pandainya qayyim...~




~ tula gambar2 qayyim yg comel & bulat~hehehe

Wednesday, February 9, 2011

~Suasana malam dgn adanya lampu2 tanglung di thn baru cina...~

salam
mlm nie....boring gile2...
heheh ckp2 smjg konon....
yala...tula kami dgn cha2 keluar mkn2 d kk
rupanya ada tamu panjang yg buka sempena thn bru cina nie...
 nie la bz kan??

 nie la cha2...kwn serumahku...


 ~cantikkan panorama mlm d bandar kota kinabalu????~



Monday, February 7, 2011

Sunday, February 6, 2011

~ Aunty lisa rindu Mohd.Qayyim Bin Affendy~

~Assalamualaikum Pmbuka bicara d awal pagi~

hari nie kerja seperti biasa...
sambil2 tgok gambr...sy teringat dgn telatah ank buah sy
sapa lagi klu bukan
"Mohd.Qayyim Bin Affendy"


niela dia....comelnya Qayyim dgn 2 gigi yg nampak ketara....
~pandainya la ank buah sy nie...kecil2 suda mgerti dan sporting dgn pjalanan jauh yg mgambil masa 8@9jam KK-Kunak....
~sepanjang pjalanan dia xperna nangis....wlupun dia kurang selesa tidur dlm kereta...semata2 bcuti jumpa dgn nenek d Kunak...




~yg buat auty lisa rindu telatah2mu "ya Qayyim Sayang"..dgn senyumannya....~
walaupun aunty kpenatan @ lenguh memangkuh tp yg ptg Qayyim 
selesa...biarla aunty xselesa sempit...
yg ptg Qayyim tenang dan selamat dlm pangkuan.....
 ~apapun Aunty lisa Sayang C-Qayyim.....~
~mudah2an Qayyim jd Prof.Madya mcm Abah Qayyim~
~pandai ilmu agama mcm Ibu Qayyim~
~jd ank yg soleh~
~cepat2 besar dgn sempurna ya nakkkk???~
~mmuuuuaaaahhh dr Aunty lisa tuk Qayyim di Papar~
bye
Assalamualaikum



~makan dgn dorg2 spti biasa~

~hari ni xmyempat2 ooooo....
tp xpala..ada dorg2 yg mjadi kwn2 g makan..hehehehe
antaranya...:

 Abg jamal
 Abg Rizal
 Hot mama Herna
 Nikolas yg malu2 xmau diambil muka..hehehe
 dan sy sendri....
naik keta abg jamal.....
best join dgn dorg2 ni..
~hapi go lucky~

Saturday, February 5, 2011

~temankan officemate g beli brg2 mutiara~model pilihan abang Rizal!!!

~Assalamualaikum dan selamat pagi~
hari nie nak dijadikan crita...
adala seorg mamat nie...
mamat nie penganti Nurliyana...
best friend kami yg suda tranfer negeri sembilan....
nama mamat nie Norizal Sani....
dr pagi dia bgtau yg dia mau belikan smthing tuk anak2 dan isteri tersayang dia
jd kami2 la yg pegi temankan dia survey barang2 nie...

~niela antara brg2 yg kami tgok time tu....
 nie butang baju melayu juz RM15 tp dapat tu murah2 lagi dlm rm8
 niela abg rizal..heheh
bapak org nie....
tpi sometimes gaya2 org muda2 jugak...
sama dgn abg jamal Badewi....
hehehehe
Excited kan dia..belikan isteri dia kain batik sabah??
hehehe
siapa tak sayangkan bini OoooOOOoooo
hehehehe

Thursday, February 3, 2011

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Sebagai renungan dan Ingatan bersama…

InsyaAllah



SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".
Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM or ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.

Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.

Menurut ustaz Zawawi Yusof, Baginda SAW memberi salam dengan lafaz “Assalamualaikum” dan menjawab salam dari para sahabat baginda dengan salam yang lengkap iaitu “Waalaikumussalam warahmatulallahhi wabarakatuh”

Ringkasnya, baginda SAW akan ;Beri salam dengan ucapan - “Assalamualaikum”

dan…Jawab salam - “Waalaikumussalam warahmatulallahi wabarakatuh”

Lagi satu, perlu diingatkan juga semasa menjawab salam,
saya dengar ramai orang jawab salam dengan ucapan yang tidak tepat.

Jawab salam yang betul ialah ;

“WAALAI KUMUS SALAM”dan bukannya yang selalu saya dengar iaitu ;

“WAALAI KUM SALAM”

Apabila kita ingin berkirim salam pada orang lain, hendaklah kita berkata
“Kirim salam, assalamualaikum pada ASHREE ye” contoh lerr…
Dan bukannya : “Kirim salam kat ASHREE yer”
Dan jangan pula memandai-mandai tambah perkataan seperti ” Ko tolong kirim salam maut kat dia yer“.

Statement ini walaupun dalam nada bergurau, tapi ia adalah menyalahi syariat dan berdosa, walaupun sekadar gurauan!
Selain itu, janganlah kita menggantikan perkataan “Assalamualaikum” dengan “A’kum” dalam sms atau apa sekalipun melalui tulisan.

Jika perkataan “Assalamualaikum” itu panjang, maka hendaklah kita ganti dengan perkataan “As Salam” yang membawa maksud sama dengan “Assalamualaikum”.

Sesama lah kita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortform “A’kum” dalam sms ataupun email. Perkataan ‘AKUM‘ adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud ‘BINATANG‘ dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan ‘Avde Kokhavim U Mazzalot’ yang bermaksud ‘HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT‘.
Jadi, mulai sekarang jika ada orang hantar shortform “A’kum“, kita ingatkan dia guna “As Salam” kerana salam ialah dari perkataan “Assalamualaikum“.

Jangan guna “Bye” kerana“Bye” adalah jarum sulit Kristian yang bermaksud “Di Bawah Naungan Pope.”Jangan guna “A’kum” kerana“A’kum” bermaksud “Binatang” dalam bahasa Yahudi.Jangan guna “Semekom” kerana“Semekom”bermaksud “Celaka Kamu.”Gunakan perkataan“ As Salam” sebagai singkatan bagi“Assalammualaikum.” Tolong forward kepada umat Islam yang lain , untuk elakkan diri daripada membuat dosa..



Sekian, semoga ada manfaatnya