Monday, November 21, 2011

~kerana aku wanita biasa~


Assalamualaikum pembuka bicara....
di pagi yg mulia ini...
yg penuh dgn kesibukan kerja seperti biasa....
namun tempat kerja sy skrg bukan mcm dlu....

klu dlu happy jak....setiap kali bangun pagi..
tak sabar rasanya mau dtg awal2 pagi p office tuk jumpa kwn2 sekerja...
skrg kat opis mcm2 gelaran ada namanya Kuda Tua, Mulut Puaka= mulut kuat mgumpat n mgata org....
ada yg mulut longkang....
tats way la sy pun mcm nak resign jak dr company ni.....

tp bukan itu sebenarnya yg sy mau ceramah ni...heheheh
mcmla golongan yg alim2 n bijak pandai ni yg pandai berceramah....
heheehheheheheeheh

sy ni mcm juak pmpuan2 yg lain di luar sana....
mau berjaya dlm hidup...
mau berjaya dlm pelajaran...
mau berjaya n maju dlm bisnes.....
dlm kehidupan peribadi pulak..,
mau ada suami yg baik....tp sebelum jd suami
mestila jd bf dlu kan tuk kenal hati budi........
mau juak ada ank mcm org lain.....
tat's way la kenapa sy mesti lalui perasaan bgtu????
kenapa sy masi teringat org2 yg pernah wujud dlm hidup sy padahal 
org tu telah melukakan hati sy...myakitkan hati sy.......
paling teruk telah menghancurkan seluruh kepercayaan sy terhadap dia....
siapa ka dia dlm hidup sy?????
kenapa sy masih teringatkan dia...sedangkan dia belum tentu ingatkan sy disini.....
sampaikan sy boleh tau seluruh keluarganya.....
~TIDAKKA DIA SEDAR N NAMPAK APA YG TELAH SY BUAT......
MMG SY XMAMPU DR SEGI KEWANGAN....N LATAR BELAKANG KLUARGA SY YG BUKAN DR
KELUARGA YG SENANG.....tpi sy yakin suatu hari nnt sy akn brjaya juak mcm org lain.....
kenapa  SAYA BERKELAKUAN BGTU??KENAPA? n keNApa????
~KERANA AKU WANITA BIASA ~
~Yang akan berusaha secara Luar Biasa~
dgn hasil usaha saya
utk mncapai kehidupan yg dberkatiNya di dunia dan akhirat sana...

Tuesday, November 15, 2011

~Terasa kehilangan klu lama xjumpa dia~ siapa ka dia dlm hidup sy?????

Assalamualaikum wahai saudara2ku di luar sana??
apa kabar??ada baik??ada sehat???
Alhamdulillah smua luar dlm sehat walafiat....
syukur atas limpah kurnianya....
berbalik kepada persoalan di atas???
Terasa kehilangan tanpanya...???
Siapakah dia dlm hidup sy????

Siapa lagi klu bukan kwn baik sy Kumang@Norlina ank Astana.....
orgnya yg baik,periang,tp awas klu dia marah....
siap2 la kamu smua....
pantang dipujuk....(ada baiknya diam n biarkan dia seketika)
sy akui sy sayangkan dia...
~ Dia xubah mcm Adik kandung sy...~
Hope hubungan kami sampai ketua

~C-lisa & Kumang~= Time sama2 keja d salcon company

*Sebelum nie...mmg kami selalu ckp klu kita bpisah gara2 kerja nie...
mesti kita akn saling mgingat...
apapun demi mencari rezki n peluang yg lebih bagus....
kami akur dgn takdir itu n sampaila btl2 terjadi mcm skrg...

 kenapa sy rasa kehilangan bila dia tiada???

sebab dia selalu mengembirakan sy...

2. Dia selalu tempatku meluah..


3. Dia selalu buat gaya2 yg buat sy ketawa.....
 * see...gaya dia comelkan???
  * ini lagi paling lucu....tgok gaya dia....Really2 miss this time....

4. Sy rindu suara2nya....(skrg kat opis sy sunyi tanpa dia)

* setiap kali bgambar dia selalu buat aksi2 yg akn mncacatkan gambar mcm pic diatas nie...

* Sy paling suka pic nie....tgok btl2 mukanya...~Comelkan????
 ~Sy xmalu tuk ckp sy sangat sayangkan dia...even dia selalu ckp...

" Siapa yg syg kau??aku tidak syg kau pun.......kau kwn baik sy meh???"
tp sy tau jauh disudut hati dia....dia pun rasa mcm tu......
* Time lunch p merayau2 after dr site...

bulan ni bulan yg bmakna dlm hidup sahabatku ini...
ini kerana sahabat ksygan ku ini genapla usianya 26thn....
pada 24 hbln nie....

~hope dimurahkan lagi rezekimu wahai kumangku...
~di panjangkan usia mu dan diberikan kesihatan yg bpjgan selalu...
~ semoga hidupmu selalu diberkati oleh Allah.....
~perjalanan hidupmu selalu dpermudahkan....
~ semoga cepat kawen dgn org yg btl2 kau syg n cinta...= pendek kata
dengan prince charming mu la......
~smga kita sama2 mjd org yg bguna......tuk klrga, nusa, bangsa dan agama...

*jum layan pic2 kami dua dr usiaku 24thn sampai la skrg.....



thn 2008....


thn 2009


2011

~Really miss u mang~
~4rens 4eva~

 
 

Monday, November 14, 2011

khas utk lelaki2 yg suka bohong....


*
Sungguh hancurnya hatiku
Sungguh hancurnya perasaanku
Kau t’lah membunuh cintaku
Kau b’ri ak dengan rayumu
**
Saat ku tahu ternyata dirimu
Sudah punya kekasih selain aku
Reff:
Malu malu dong
Malu malu dong
Kamu ketauan boong
Malu malu malu malu dong
Kamu ketauan boong
Malu malu dong
Malu malu dong
Kamu ketauan boong
Malu malu malu malu dong
Kamu ketauan boong
Back to **, Reff
 
 
- buat lelaki2 yg suka bohong....(ingatla hukum qisas tetap ada)
Tuhan tu maha adil....belum dbls skrg tapi akan dtg
tidak di dunia tp tunggu di akhirat nnt...
pasti akan ada perhitungan.....
 

~Inilah sy~ i don't want to pretend like anyone~


Nama sy Alisawati....juz call C-lisa..
orgnya yg suka kuat ketawa....kuat marah jugak klu xngam..
tp setiap kali sy marah atau cubit n pukul adik2ku...
ku xsampai hati....myesal pun ada...
sgt sygkan adik-beradikku....
even kadang sy gaduh dgn abgku(jauh dsudut hati sy syg abgku-satu2nya abgku dlm dunia)
bgtu juak dgn adik2ku....(itu jak harta paling bharga yg arwah bapakku tinggalkan)
gemuk n pendek(tp nt sy akn kurus jugak)-saja mau senangkan hati..heheheh
inila sy....
sesiapa yg menjadi kwn sy
kena terima sy apa adanya....
sy xboleh berpura2 mjdi alim walhal pada zahirnya sy tdk alim..
lainla klu sy dtemukan dgn sorg lelaki @ prince charming sy yg ble membimbing sy ke arah itu....Amin
sy xboleh berubah menjadi lemah-lembut= hakikatnya sy kasar
sy xboleh bermati2an mnjd kurus hanya kerana org push2 sy jd kurus....
inila sy...klu sudi kwn...kawanla..
klu xsudi= ble blah carila kwn yg kurus2...

tp bukan itu masalah utamanya...
nobody is perfect.....
setiap org mungkin dia xcantik pd luaran tp cantik dalaman......
ada yg cantik luaran tp pasti ada kekurangannya cuma kita xsedar...
dan terlepas pandang....

memang susah utk kita kenal hati budi org......
alim xsemestinya dia baik.....(kadang ada yg kerjakan solat 5waktu)
tp still juak minum,p clubbing,berperempuan2 d luar sana- even ada bini
&
rock xsemestinya dia jahat.....
atau hitam n rupa buruk= xsemestinya dia jahat,'telenggong', dan xtau buat kerja....

tula...
bagi sy....sy mementingkan sifat dalaman dr luaran....
(luaran ptg)- at least sedap mata memandangla....sudah memadai...

Setelah apa yg berlaku sepanjang pjlanan hidup sy...
banyak yg sy pelajari......
  1- Jangan menilai org dr luaran
2- Jangan cepat pcaya dgn org...
3-  kadang kekecewaan dlm hidup mgajar kita lebih matang....(sentiasa bsyukur dgn 
apa yg ditakdirkan utk kita=think positive
4- sy belajar utk terima takdir (even susah utk diterima pakai)
5- Belajar n melihat 1001 perangai manusia di bumi Allah ini....
6- Apapun kena ptgkan keluarga....
7-harus syg-myanyangi selagi hidup...
8- Jangan kerana harta- Hubungan adik-beradik berantakan
(harta boleh dicari, tp adik-beradik n ibubapa tak akan ada penganti)

 

Wednesday, November 2, 2011

~Mood hari raya haji dlm hati~


Bilakah umat islam akan menyambut Hari Raya Aidiladha..??
Adakah Hari Raya Aidiladha hanya disambut di mekah..??
Aidiladha dikenali sebagai Hari Raya Korban atau Hari Raya Haji dirayakan di seluruh dunia..??
Ia merupakan hari raya yang terbesar di dalam islam selain Aidilfitri. Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah..

Makna Hari Raya Aidiladha Makna Hari Raya Aidiladha

Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang paling cantik, paling bersih, dan juga mengenakan wangi-wangian. Pada pagi Hari Raya Korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak 2 rakaat dengan 7 takbir pada rakaat pertama diikuti 5 takbir pada rakaat kedua. Pada kebiasaannya solat sunat Aidiladha dicepatkan sedikit berbanding solat sunat Aidilfitri. Hikmahnya dicepatkan sedikit waktu solat sunat Aidiladha adalah bagi memberi lebih banyak masa untuk penyembelihan korban.Hikmahnya dilewatkan sedikit solat sunat Aidilfitri pula adalah bagi membenarkan peluang bagi mereka yang belum membayar zakat menunaikan kewajipan mereka dan disunatkan makan dahulu sebelum pergi ke masjid.

Raya Korban Makna Hari Raya Aidiladha
Manakala bagi Aidiladha, hikmat disunatkan makan selepasnya supaya makanan yang mula-mula dimakan pada hari itu ialah daging korban yang berkat. Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin. Hari Raya Aidiladha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.

Selepas sembahyang, sekali lagi umat Islam akan berbondong-bondong melawati perkuburan orang yang disayangi. Semua orang akan memakai pakaian baru dan selepas itu yang muda akan memohon kemaafan daripada yang tua. Selepas itu semua orang akan menjamah pelbagai juadah yang disediakan sebelum ziarah dan menziarahi sesama mereka.

~ sebab itu , hari nie sy mmg tga dlm mood nak balik kampung
tuk sambut raya haji....
sda apply cuti pun...
nantikan kdtganku wahai rumahku syurgaku....
even cuti satu hari jak...ttp juak mau balik...
nak p lawat kubur arwah bapakku yg tcinta.....
mkn juadah spti di atas....


" Dsini sy mahu ambil kesempatan utk mgucapkan selamat menyambut hari 
raya Korban....n jemput2 dtg ke rumah ya"
~sblm dtg tel dlu ya...bye....
^^ 
C-lisa...

~Tak perlu mengharapkan sesuatu yg xpasti~


Assalamualaikum wbt..
apa kbr anda semua dsana...especially klrga sy: mak,pak ali,nenenk,abg,dyg,nining,adik,qnk buah ksyganku Qayyim.......
kwn2 baik sy.....
kumang,iba,ros,dj,riah,arina,ayu,sha2,anis,nijang,atong,nana,g,hafni,
ina,ein,kak asma ..n yg xdsebutkan dia atas...
smga anda smua2 di atas sihat2 walafiat.....

dr title pun suda dapat bayangkan apa sebenarnya berlaku ^^
nie tiada kaitan dgn cintan2 ya...
tp dgn khidupan....karier....
bukan apa byk suda sy apply keja....
interview.....tpi sampai skrg lum ada apa2 pun panggilan keja
yg aku suka,minat n bkaitan dgn apa yg sy belajar
"mmgla xsemestinya apa yg kita belajar akn mjurus kpd kerja"
tpi at least adala kaitan bha sikit2 kan????

siap brangan2 bha sy lepas di interview....huhuhuhu
lama punya lama.....hangat2 tu mjdi layu ni.....
coz tula sy nasihatkan dri sndri
"Jangan mengharapkan sesuatu yg xpasti"

pasal perasaan pulak....btl kata ayat tu...

"At some point,
u must to realize that
~some people can stay in your heart but not in your life.....~
 ^^
~smga kau bahagia dsamping org ksygan kau dsana....
~reda jak dgn apa blaku-pasti ada hikmah kali tuhan temukan kita....
~smga sy jumpa lelaki yg lebih baik dr kamu....
^^