Tuesday, July 31, 2012

Lirik lagu Untuk Dia - SleeQ Ft Najwa

[Sleeq]
Kuatkan radio, kuatkan radio anda
Kuatkan radio, kuatkan radio
Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Dia penuh gaya, semuapun nak bayar

Memang selalu belanja
Mungkin anak orang kaya
Kadang kala pabila
Dia ke Singapura
Tak duduk rumah saudara
Dia inginkan Shangrila

Bertemu di Facebook

Beberapa hari kemudian
Mungkin gua comel kot
Ajak ku jumpanya di KL, Ooh KL
Oh lupa bilang gadis ni KL
Tak cakap kosong dia memang begini
Akhirnya dapat tahu dia punyai lelaki
Lelakinya pula kan bawa Mercedez
Apa saja dia minta dia memberi tetapi

Aku yang patut, yang patut

Memberinya segala
Kerna aku mampu, ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

[Najwa Latif]

Engkau Punya Gaya
Walaupun tak kaya
Bukan paras rupa yang aku pandang sahaja
Mungkin kau lihat ku
Ku banyak berbelanja
Tapi sebenarnya ku biasa-biasa saja

Bertemu di MukaBuku

Ku jatuh hati padamu
Bukan tak nak mengaku
Tapi hati rasa malu

Senyum mu menawan menawan

Kau buat hatiku tertawan
Ada sesuatu yang kau perlu tahu
Tentang diri aku dengan lelaki itu
Meski dia bisa beriku apa sahaja
Tapi itu semua tidak boleh beri bahagia (bahagia)
Itu bukan segalanya

[Sleeq]

Aku yang patut, yang patut
Memberinya segala
Kerna aku mampu
Ya aku mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)
Untuk dia (hey) Untuk dia (hey) Untuk dia (hey)

[Najwa Latif]

Jadi engkau yang patut, yang patut
Memberiku segala
Kerna engkau mampu, ya engkau mampu
Melakukan apa-apa saja

Untuk aku (okay)

Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku (untuk kamu)
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku
Untuk aku





P/s : memang dalam hidup ini...yug penting adalah kebahagiaan.....betul kata adik saya 

~ Kebahagian menutup segala kekurangan & Kesusahan~

Thursday, July 26, 2012

.....Next Destination Zone Tawau (26.07.2012) Di MB Hotel...

Assalamualaikum WBT dan selamat malam
petang ni....kami bermalam di MB hotel pulak....
setelah penat sharian site visit....
banyak juakla kerenah Kontraktor ni...
paling tidak tahan tu balik2 ni sy dikenakan...
mentang2la sy jak yg perempuan...

tapi bangga jugakla....
sy terpilih sbagai Penolong Eksekutif Binaan D FELCRA Berhad..
satu2nya perempuan bahagian teknikal...

hari nie..
malam nie...
xtaula kenapa saya betul2 sedih....
berat mata memandang..
berat lagi hati menanggung....
hari nie hari jadi satu2nya ank buahku..
Mohd.qayyim Bin Affendy...
smga dia sllu sehat dan panjang umur...

ermmmmm
klu xda arah melintang....
kami akan bertolak balik kk dalam jam 8.00am
lepas hantar bos p airport...
semoga perjalanan balik kami selamat...


harapan saya di masa depan:-
1) saya tabah tuk lalui hari2 mendatang.....
2) semoga rezki sy melimpah2.....
3) sy tetap nampak muda walaupun usia sy semakin b+
aminnn


Wednesday, July 25, 2012

~Singgah Seafest Hotel tuk semalaman~

ya, inila tempat kami bmalam bila site visit especially di Sem4na.....
Cantikkan????

saya tidur dengan selesa sampaikan pagi nie sy tidak terbangun sahur.....
sib baik sudah niat semalam.....
hari nie kali kami p pulau bumbum....
lawat rumah PPRT......
Zon sem4na....

tgokla sangat selesanya sy tidur smalam....

 hehehe posing sblm turun p sungkai....

Sekian dulu tuk hari nie......

Apapun Selamat brpuasa semua....
even xdapat bangun sahur...
kena jugak puasa k....
bye
Assalamualaikum WBT

Tuesday, July 24, 2012

~~Outstation P Sem4na~~

Pagi ni klu jd p Semporna....
sambil p site + singgah Kampung Kejap....
heheheh

xdapat update banyak2 sangat....
hanya juz wish...
Slamat Brpuasa Dan Bsungkai ptg nanti...
Semoga Prjalnan kami selamat sampai dan balik...
sempat posing dlu sblm tggu staff yg akn p sana...


Buat Sidia....
Tq 4 loving me....
tp tula....kamu sudah dimiliki....
kamu serba salah either pili saya atau dia....
saya undur diri...
sy xpernah lupakan kamu.....
saya doakan kamu bahagia.....
saya mau bersama lelaki yg hatinya dan jiwanya 
penuh dgn nama saya....
sy xmau berkongsi.....
 bye
:"(

Out Station p Tip of Borneo...(Kudat)



Assalamualaikum WBT
kemarin kami baru jak balik dr Kudat....
Syukur inilah rasanya kerja yg berkerja sambil berjalan2..
hehehehe

sempatla menginap d Hotel Marina Goff....
harapkan sendiri bayar....
wat masa ni mmg xmampu.....

bersyukur jugakla....
amin....
saya adalah bangga sendiri....
saya satu2nya pmpuan dalam teknikal di FELCRA Berhad...
so banyakla keistimewaan saya dapat...
contohnya:
1) saya tidak diletakkan jauh2 dr KK, saya akan pegang bahagian Tuaran Dan Telipuk jak...
2) Bila time outstation, oleh kerana saya perempuan satu2nya....,sudah tentulah saya akan tinggal dgn selesa 
di Hotel tanpa bershare2....sendirian Berhad maaaa.....
katil besar saya jak sendiri yg kongker....
heheheheheh

ini jak pic saya ambil, maklumla hp sy ni yg lama2...ttiba teringat hp ku yg hilang....
mudah2an saya dapat beli hp baru dimasa akn dtg....



Sunday, July 22, 2012

Ramadhan Kembali lagi......

Assalamualaikum Wahai warga blog smua...
hari nie hari ke-3 kita berpuasa....
semoga kita diberikan kesihatan yang berpanjangan...
untk sempurnakan hari ke-3 hari nie...

Hari ni klu xda arah melintang kami p outstation p Matunggong.....
sy pun baru dengar nama itu.....
heheheheheheh

semalam dia ada tlg cek kan dimana tu tempat...
alih2 d kudat rupanya.....

hari nie p site...
rabu baru balik office......
teringat zaman2 praktikal d JPPS Tawau dlu......
mcm xsangka hari nie kiranya sy ingat kembali 
kenangan 5thn dahulu.....

apapun smga kami pergi dan balik dgn selamat.....
dont noty2 k disini....
bye salam.....

Thursday, July 19, 2012

Assalamualaikum wbt...
dan selamat pagi di pagi penghulu segala hari = Hari apa???? cuba teka...?
Hari Jumaat....

hari ni merupakan hari terakhir sebelum kita start berpuasa pada hari esok...
hari nie saya dtg awal p kerja baru nie....heheheh

Al-maklum la mau membolot anugerah Pekerja Cemerlang 2013....





 I love my life now....
i enjoy to learn something here....
maybe can remind me about civil course five years ago...
actually i like go to site...like practical in JPPS Tawau.... 

~ Apapun sy bdoa semoga urusan saya hari nie berjalan dgn baik....~
settle smua....
malas mau keluar2 berurusan sebenarnya....
tp kejap lagi mau singgah Wgroup jumpa dia disana....
hehhehehe
miss u.....


 

Wednesday, July 18, 2012

Pilihan arah tuju hidupku....
 
Assalamualaikum....
hari ni 19 habulan....bersamaan 2nd day keja dgn FELCRA BERHAD...
even ramai yang cakap pilihan sy ni akn myusahkan sy..
tapi sy percaya 
inilah yg trbaik untuk kehidupan saya d mana hadapan.....
saya percaya kita mesti bermula dari bawah....

terpaksa berjauhan dgn dia....
bukan bermakna aku akan lupakan dia.....
hope dia faham....
dan harapan sy keluarga sy pun faham...

Memang sekarang sy agak susah n perit....
malam pun sy susah mau tidur...
sampai tengkuk sy selalu sakit....

Saya hanya mampu berdoa semoga kehidupan saya 
dimasa hadapan akan dipermudahkan 
OlehNya...
Amin......

semoga saya berjaya di dunia dan akhirat....


Friday, July 13, 2012

Erra Fazira - Soal hati

Soal Hati Lyrics

by Erra Fazira
Kau hanya wajah biasa di mataku
Pasti lenyap sederas tibamu
Tak perlu aku memikirkan mu selalu
Kau tiba pada waktu tak terduga
Dalam mimpi dan di dalam jaga
Sehingga aku bukan diriku yang dulu
Soalnya hati, sukar di mengerti
Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah
Kau mewarnai mimpiku
Ku dalam igauan rindu
Kau yang biasa kini istimewa
Engkau membuat hidupku berubah
Yang ku cari-cari selama ini
Telah ku temui...
[ Soal Hati lyrics found on http://lyrics.my ]
Soalnya hati, sukar di mengerti
Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah
Kau mewarnai mimpiku
Ku dalam igauan
Apa terjadi di luar kawalan diri
Entah mengapa sejak bersua
Aku dilanda resah
Kau mewarnai hidup ku
Ku dalam igauan (ku dalam igauan)
Ku dalam igauan (ku dalam igauan)



....Ku Dalam Delima....

Assalamualaikum wbt.....
rasa mcm mau demam jak bdn.....
nasib sempatla jugak mkn panadol tadi...

ermmmmm xtaula apa harus sy buat...
delima xtau mau pilih jalan mana satu....
buat keputusan tuk masa dpan....

selama almost 3bulan sy bambung....
interview sana sini.....
akhirnya tuhan bagi sy kerja
d The Wgroup of company...
Amin ya Allah atas ketentuanMu.....

masalahnya dlm tgahari tdi sy dapat panggilan dr 
FELCRA KL
mengatakan sy perlu lapor diri 16/07/2012(Mon)
sy buntu.....
mau buat solat istiqarah....sy belum bersih lagi....
semoga Allah SWT bg sy petunjuk
dan memberi kelapangan hati mana satu sy 
harus buat....

lagi satu...
Ya Allah......
sy xfaham dgn perasaan sy....
sy tidak minta perasaan begini.....
sy xboleh rasa begini....
coz dia sudah berpunya.....
lagipun sy ada banyak lagi kekurangan.....
sy da nak mencecah ..........tahun
sy xmungkin rosakkn kbahagian org lain tuk 
kepentingan diri sendiri....

Ya Allah....
aku cinta engkau....
aku perlu pertolonganMu....
datangla ke hatiku...
 

Thursday, July 12, 2012

Malam Muhasabah diri....
 
Selamat Malam.....
sejuknya cuaca sejak akhir2 ni selalu hujan...
amin....tuhan bg hujan rahmat dgn kita.....

sy xda idea mau ckp apa....
hari nie....ingat mau jogging tp hujan so xjd la...
jogging bukan tuk niat slim@ apa.....
tp tuk kesihatan...
tula kadang apa yg kita plan xsemestinya jdi......
semua tu adalah apa????
jawapannya Rahsia Tuhan
yang maha mengatur n pencipta segala yg d langit dan d bumi....

dalam sy asik menaip tadi....(time kerja)
sy sempat hantar msj dgn Dia....
mengatakan yg cukupla hub.kami sampai disini.....
mungkin sy xcukup baik untuk dia walau sy sudah cuba yg trbaik...
sy pun kadang2 trfikir....
kenapala sy selalu jumpa org yg sy suka ...tp xsuka sy
org yg sy xsuka tp suka sy....payahkan?????
 
Bagi sy memang sukar tuk jumpa lelaki yg baik....
yg btl2 sygkan kita..... 

- Sy suka dia sebab dia pilihan abg sy....
tp tula.....sy xbolehla terima
lelaki yg jarang msj apa lgi tel...
- sy xminta dia tel sy hari2 mungkin dia mau brjumat atau apa tp msj sekali sehari pun payah ka....
-mungkin dia terfikir sy diman...tp yela sudahla xpernah jumpa.....kita bkomunikasi mlalui tel jak ba.....
 
tp tula selalu fikiran bercanggah....jawapannya= bawa haluan masing2.....
 
sy suka lelaki yg bfikiran trbuka....yg xmalu kenalkan sy dgn kwn2nya...
terima sy seadanya...terima semua kecacatan yg sy ada......even sy gemuk mcmna...
yg serasi dgn sy.....sy buat sy selalu hapi bsama dgn dia.....
lelaki yg ble jd kwn,abg,pelindung,pendengar,tempat bmanja......
 
oklah mengantuk sudah....lewat sudah nie, biasanya sy tidur 8.30 +++pm...
sy bdoa....tuhan temukan sy dgn jodoh sy mlm ni dlm mimpi....
ataupun..sy bdoa berjumpa dgn arwah bapakku mlm ni....
tetiba rasa rindu....
Al-fatihah....
 
sy bersyukur dgn apa yg tuhan takdirkan....
Tuhan ambil arwah bapakku....
klupun arwah bapakku masih hidup 
waktu hayatnya dulu.....
jauh dr sudut hatiku....
nampak dr raut wajah bapakku cukup perit dia menahan sakit
sy sedih"klu la penyakit bapakku ble dipindahkan p bdn sy....sy rela...
sy xsanggup tengok bapakku menderita menanggung sakit"
lamanya sudah sy xguna perkataan "Pak"
"Pak....mari mkn dulu pak...."
skrg tinggal ada mak n nenek jak org tempat kami ber4 brgantung....
semoga dipanjangkan usia makku dgn nenekku...
 semoga tuhan percepatkan jodohku...
saya pun mau kawen disaksikan oleh nenek dgn mamak....Amin
 sy akn lebih menghargai kewujudan org yg sy syg....
 apapun sy ucapkan 

W.E.L.C.o.M.E 2 mY LiFe....
 
 bye...sy nak tido sudah....salam


rindu padanya-camelia

Rindu Padanya Lyrics


Sejak terpandang wajahmu
Hatiku bertanya selalu
Siapa dia mengikat pandanganku
Seringkali dia berlalu
Di hadapan dan menyapaku
Sehingga hatiku seringkali merindu
Tak dapat ku melupakan dirinya
Terbayang wajahmu di mataku
Ingin ku tanya namanya
Tapi hatiku rasa malu
Tak terucapkan walau sepatah kata
Mungkinkah diriku telah dilamun cinta
Oh... hatiku resah selalu
[ Rindu Padanya lyrics found on http://lyrics.my ]
Haruskah aku menyatakan
Perasaanku kepadanya
Mungkinkah dia kini telah berpunya
Getar hati makin terasa
Bila terdengar suara dan bertentang mata
Ku bagaikan bebunga kehujanan
Berkembang mekar
Di setiap ketika
Tidur malamku tak lena
Asyik teringat padanya
Bilakah mentari memancarkan cahaya
Hanyalah dirinya bermain diingatan
Oh...tuhan ku rindu padanya

Wednesday, July 11, 2012

Bulan Ogos Datang lagi.......

setiap kali bulan ogos......
apa yg sy rasa???
apa yg sy selalu fikir????

ermmmmm.....untuk tahun nie......
1) berita menyedihkan
- usia sy semakin bertambah 20 August nie....huhuhuhu
nampaknya....xlama lagila org kata apa tu????
mau habis calender.....heheheh
ii) Bulan ogos ni dr segi financial planningku......huhuh
sy masi lagi dikategorikan belum stabil lagi coz mana dgn settlekan 
masalah2ku....
iii) ngam2 hari raya...kali kami belum gaji lagi time tu....amcm mau sambut raya ni
klu mcm nie......
iv) nampaknya sy still lagi beraya sendiri......bestnya tgok org lain beraya dgn brpakaian
sedondon dgn pasangan masing2.... 
v) Genap la juak 6thn kami beraya tanpa Arwah bapakku yg trcinta......

Untuk berita gembira......
i) 20 August thn nie....ngam2 birthdayku.....= hari raya, maksudnya
semua adik2ku n klrgaku brkumpul2 sambut bersama..... even tanpa arwah bapakku...
sambut dgn adikku d bandung,abgku n famlynya.....
dilengkapkan lagi dgn anknya Mohd.Qayyim...

ii) Sy berdoa smga Tuhan berikan sy Kesihatan yg berpanjangan....rezki yg melipah ruah
dan smga tuhan berikan sy suami yg baik.....yg setia dan syg sy lebih dr sy syg dia...

- sy hanya mampu berdoa.....berharap suatu hari nanti sy dipertemukan dgn org baik2, yg hormat org tua.....btggjwb ke atas segala2nya...
susah senang share bersama...... 
(masih terfikir azam di tahun depan)
 


Assalamualikum wbt....
apa kabar semua anda di luar sana???
lama rasanya sy tidak mengupdatekan blog luahan perasaan sy nie..
heheheheheheh

ya....bln nie..plan mau bz kan diri dgn bersukan
plan mau main badminton + jogging= Kuruskan badan 

ermmmmmmmm sebenarnya sy xda apa mau dikongsi....
syukur jugak Allah SWT berikan sy rezki sampai ke hari nie...
setelah 3bln sy jd bambung terhormat......
sy brsyukur jugak Allah temukan sy dgn kwn baikku dulu d politeknik kk 

Monnika thein shau fui....namanya....
bertemu setelah 8thn terpisah......
(terima kasih tuhan......kau perkenankan doaku....yg pernah ku panjatkan kepadaMu dulu)

 

Sy sedih jugak... tinggal bapa hari lagi kwn baik ku ni tinggalkan kami n dia akn masuk consultant......
sy tetap doakan yg terbaik untuknya.....

banyak lagi sy mau kongsi....tp tula masa xmgizinkan....
akn dtg sy akn kongsi tentang seseorg.....
cheng...cheng........