Saturday, December 21, 2013

~Kerena ku cinta KAU~


~Assalamualaikum~
hai mat malam....
21.12.2013 (sabtu)
sambil selongkar2 recipe yg mau ditry....
sy terdengar lagu nieee...

~Kerena ku cinta KAU~

Jika ada yang bilang ku lupa kau
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku tak setia
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau

Jika ada yang bilang ku tak baik
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku berubah
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Chorus
Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Jika kau tak percaya pada ku
Sakitnya aku
Jika kau lebih dengar mereka
Sedih hatiku
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Ulang Chorus
Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Kau tahu ku juga ingin denganmu
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau...

jum layan....khas untuk c dia yg bertakhta di hati saya...


~semoga kamu tau yg sampai skrg kamu tetap dlm ati sy...~

Wednesday, December 4, 2013

let me introduce my cute candy :p

Assalamualaikum WBT
wahhhh
rindunya...
 dunia berkongsi rutin harian..
apa kabar anda semua di luar sana???
sehat??
Alhamdulillah...

apa???lama x writing??
iyaaaa
baru2 nie bz ba...
dengan kerja lagi...
mana sibuk dengan org baru dalam hidup sy...
heheheh

nak tau siapa dia??
nama dia Candy....
say HIiii candy to them.... :p
this is my lovely candy....

even dia seekor kucing...
tapi dia sangat memahami.....
umur dia dalam 2thn lebih...
sangat manja, baik even muka ganas...
macam org yg jaga dia... cheewaaahhh

normally sblm g kerja....
xsah rasanya klu xsayang2 dulu...
cium2 dulu...
belah tgahari...
mcm rasa mau jak pulang cepat jumpa candy
ada lagi baiknya kita sayang binatang daripada manusia
yang bertopengkan binatang..kan...kan...??

klu binatang....mcm my candy...
nampak dia ikhlas ba sayang kita...
sayang kitaaaa...
diala tmpt sy hilangkan stress, tmpt sy mgisi masa yang terluang...
xlarat rasanya sllu kecewa, sakit ati dan menangis...

jum layan picture2 candy...time i have time 
spent time with her....

gmbr dulu ba sayang....


comel kan...gebu lagi...
segebu saya....heheheheh

candy selalunya akn tido sebelah sy....
sangat pandai beiyaa d tempat yg disediakan...
gebu...

itu diaaaa
samaka muka kami??
mak sy ckp muka kami mau sama sudah...
adaka patut??

apapun...
nielaaa hobi trbaru sy...bukanlah terbaru...
sblm ni mmg ada kucing tp kucing kampung jak
bersyukur sgt xsangka 
tercapai jugak hasrat sy memiliki kucing yg segebu ini...
heheheheh
anda bila lagi???

p/s:  Thanks a lot to Allah
mencipta dan mgatur seluruh alam...
-memberi sy kenangan ini...perasaan ini....
tuk org2 yg saya syg dan yg pernah wujud dlm hidup sy...
tq...tqvm....4 the moment that we spent together....

Wednesday, October 9, 2013

~Hanya padamu Aku Berserah~

~Assalamualaikum wbt~

Hari nie 10.10.2013,
jam 09.25am

sy p kerja setelah beberapa hari sakit...
saya pun xmnjangka tekanan darah
mencapai 190/120...huhuhu
sedihnya...

08.10.2013 (hari sy sakit dada)
sakitnya hanya tuhan yg tau.....
bgtulah klu suka memendam...
saya sedih bila rumah org2 kampung yg dibuat 
tidak proper...
bila melibatkan tugas sy...sy tidak dapat kawal semua...
kasian dorg....coz sy pun org susah mcm dorg
sy dapat rasa apa yang dorg rasa....

sy betul2 minta maaf dan ampun....
sy tidak tau....ini terjadi
hanya dengan satu tandatangan.....
sy hanya bersangka baik n xtrfikir pun 
dorg sanggup buat begini
hanya kerana mengejar harta dunia dan hak...
hak yang bukan milik mreka....

sy minta dgn Yang Maha Kuasa....
tunjukkanla Dimataku
kalau betul2 niatku kerja bersungguh2...
p lawat rumah2 org kg. yang memerlukan....
sy tidak rela dijadikan kambing hitam..

Dengan tugasan yang pada mulanya dibagi
tanggungjawab kepada kami
dengan tanpa guideline yang betul
job task yang detail serta procedure 
yang sepatutnya kami ikut...

sy tidak rela Ya Allah,
sukarnya sy untuk memaafkan mereka2....
sy tetap yakin dgn ketentuan Nya....
klupun dorg trlepas time di dunia...
tp di akhirat kelak...
kemana mau lari....
Allah adalah sebijak2 
pengatur...

berkat Arwah bapakku....
Arwah atokku.....Arwah moyang2ku...
aku tidak rela dikhianati...
aku minta perlindungan mu pak...
ko yang tengok sy salah atau betul....
sy yakin even di alam lain....
bpk sllu mjga sy...
aminnn



Monday, August 19, 2013

~ Sandiwara Cinta~


~Memang lagu nie...lelaki yang nyanyi....~
tp rasanya lagu nie...
mmg ada kaitan dgn kehidupan sy...

~Hope dia dengar lagu nie...~

" Seseorang itu tidak akan faham dan tau erti kekecewaan selagi dia sendiri
melalui situasi yang sama"

so ketuk kepala, tanya minda
tepuk dada, tanya hati...
sejauh mana kita mengerti
erti Tersakiti..

~ Azamku sblm usiaku 29thn~


Salam...
11.33pm
isnin (mlm)
pejam celik pejam celik....
mcm mimpi sy sudah mencecah 29thn.....

kalau dulu seingat saya bila ada perempuan yang berumur 
29thn.....dlm hati sy terdetik..."wahh tuanya suda"
rasanya bgtula bila budak2 yg muda2 ternampak sy kan??
ssoooo sccaaaarrryyyyy

tapi ingat lisa!!!
u must brave to face it....
because what??
Everythings happen for a reason.. Be strong and pray..
yeahhhhh

hari nie....sempat2 lagi sy mrakam memory bersama
sewaktu outstation d kudat....
even penat2...mlm2 bgini...
mau jugak update apa yang terlintas d fikiran....
rasa mcm michael schumacher versi perempuan jak...
tadi d kudat, skrg d kk sudah...


pic sebelum mencecah 29thn....


~ Cik Ain yg selalu ada bila sy perlukan seorang teman~
"teman susah senang"

kalau dulu sy selalu post apa jak azam sy sblm birthday...
tapi hari nie...
biarla sy simpan segala azam2 yang ada....
biarla tuhan jak tau apa yang ada dalam hati sy..
coz apa jak yang ada d bumi n langit..
semua milikNya....
termasukla hati n jiwa sy...
ingat jakla jodoh, pertemuan, ajal dan maut serta rezeki
semua sudah ditentukan sejak azali...

kita hanya mampu berdoa sahaja 
untuk dapat yang terbaik sahaja....

~saya hanya mau kuruskan badan untuk kesihatan....~
azam yang dulu2 yang masih tidak tercapai...

Yang buat saya sedih, dalam usia sy begini...
saya masih hidup sendiri....kadang terfikir jugak...
seperti fitrah manusia biasa......
saya pun mau ada seorg suami, mau ada anak2 (ada yang doakan sy bila sy sudah xada nanti)
penyambung zuriat la katakan....

tapi bila fikir balik....
time goes by...
biarla semua itu berlaku tepat pada waktunya....
sy jugak mau ucapkan pada diri sy...
"selamat ulang tahun yang ke-29thn Clisa!!!"
semoga sehat sllu, ceria selalu...
Hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi...biar terjadi....

The latest picture before age 29...
yeahhh Clisa...



~Selamat hari Raya 2013~

Ahlan wasahlan.....
lama sudah tidak update oooo
almost a month m didn't update my story....
actually sy hanya mau share pic2 raya yg sempat 
kami spent gather2 dgn adik-bradik....
even without my belove sister...

actually....i hope my sister can c the pic 
that i take with c dadek and c qayyim.....

qayyim excited pose with his uncle...

comellkan???

 wahhhh
mcm mimpi.....sy jd makcik suda....
makcik c QAYYIM.....


~Apapun....selamat hari raya untuk semua....
xpclly tuk my belove sister Nining.....~
xsempat ambil pic dgn nenek, mak and c pak ali....
jd kami2 jakla wakil k...
mizz u ning....
muaaahhhh

Saturday, July 13, 2013

~ hari terakhir ku di Felcra Berhad Sabah~

~Assalamualaikum wbt~

Hari nie... 13.07.2013 (sabtu)
merupakan hari terakhir sy last dan kemas2 barang di
Felcra Berhad Sabah....

huhuhu
mcm2 yg sy rasa...
Sedih + Pilu..+ penat + bosan....
semuanya berkaitan dgn hidup sy sendiri....

Setahun masa berlalu  pergi....
kalau setahun yg dlu...masa ini sy sedang dilamun cinta....
tp hari nie...sy sendiri lagi nampaknya...

setahun yg lalu 15 julai begitu bermakna dlm hidup sy
perasaan yang sukar tuk digambarkan...
hanya org2 yang melaluinya saja yang tau...
tapi 15 julai 2013 nie...
sejarah hidup sy dimana sy hari terakhir 
bekerja sebagai Pen. Eksekutif (Binaan)

mesti sy akan merindui kwn2 di Felcra Berhad tu....
sayang sgt dgn dorg....
sy juga akn rindu meja sy....


Apapun...sy tetap bersyukur sy telah diterima bekerja selama stahun...
di Felcra Berhad...
sy percaya jugak rezeki ada di mana-mana.....
tq sebab kita pernah mengukir kenangan bersama....
gonna miss u all....
bila terjumpa dgn sy...
jangan segan silu tegur sy yaaa....
sy xakan lupakan kamuorg semua.....

......love u all.....



Sunday, June 23, 2013

~Nisfu Syaaban~


tahuka anda di luar sana????

NISFU SYAABAN BERMULA MALAM NI LEPAS MAGHRIB

Malam Nisfu Syaaban (15 Syaaban 1434 Hijrah) jatuh ketika masuknya waktu MAGHRIB pada hari AHAD (mlm Isnin) 23 Jun 2013.

Pada mlm Nisfu Syaaban,buku catatan amalan akan dibawa naik oleh Malaikat utk ditukar dgn lembaran amalan yg baru setelah setahun berlalu.

Mlm Nisfu Syaaban merupakan mlm yg penuh berkat & rahmat selepas mlm Lailatul Qadar.

Sabda Rasulullah SAW: “Apabila tiba pada malam Nisfu Syaaban maka berjagalah kamu pada malamnya (melakukan ibadat) dan berpuasa pada siangnya kerana sesungguhnya Allah turun (merahmati hamba-hamba-Nya) pada waktu itu mulai terbenamnya matahari ke langit dunia.

Allah SWT berfirman: “Siapa yang memohon keampunan maka aku akan mengampunkannya, siapa yang meminta rezeki, maka aku akan kurniakan kepadanya rezeki, siapa yang ditimpa bala aku akan melepaskannya. Adakah daripada kalangan mereka begini dan adakah daripada kalangan mereka begini (berturutan pertanyaan daripada Allah) sehingga terbit fajar?” (Hadis Riwayat Ibnu Majah)

Saiyidatina Aisyah r.a. meriwayatkan bahwa Nabi tidak tidur pada mlm itu. "Rasulullah SAW telah bangun pada mlm (Nisfu Syaaban) & bersolat & sungguh lama sujudnya sehingga aku fikir beliau telah wafat. Apabila aku melihat demikian aku mencuit ibu jari kaki Baginda SAW & bergerak. Kemudian aku kembali & aku dgr Baginda berkata dlm sujudnya, “Ya Allah aku pohonkan kemaafanMu drpd apa yg akan diturunkan & aku pohonkan keredhaanMu drpd kemurkaanMu & aku berlindung kpdMu drpdMu. Aku tidak dpt menghitung pujian terhadapMu seperti kamu memuji diriMu sendiri.”

Sabda Rasulullah bermaksud: “Sesiapa yang menghidupkan malam Nisfu Syaaban dan dua malam raya (Aidilfitri dan Aidiladha), hatinya tidak akan mati pada hari dimatikan hati-hati orang lain.”

Diriwayatkan oleh Al-Dar Qutnu dan Imam Ahmad darpada Syaidah Aisyah; Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:“Sesungguhnya Allah SWT turun ke langit dunia pada malam Nisfu Syaaban, maka Dia mengampunkan dosa-dosa hamba-Nya lebih banyak daripada bilangan bulu kambing Bani Kilab (Kabilah arab yang paling banyak kambing).”

Sesetengah ulama berpendapat, pada malam itulah ditukar dan ditentukan umur dan rezeki umat manusia. Teruskanlah membuat amal kebaikan, kerana selepas 15 Syaaban, maka bermulalah rekod amalan baru bagi setiap hamba.

AMALAN MALAM NISFU SYAABAN

Setelah selesai solat sunat Ba’diyah Maghrib atau Isyak, bacalah Surah Yasin 3 kali dengan setiap satunya diniatkan memohon:
- bacaan 1 : Dipanjangkan umur dalam keadaan sihat untuk mentaati Allah.
- bacaan ke 2 : Ditetapkan iman dan dijauhkan dari bala bencana.
- Bacaan ke 3 : Diluaskan rezeki yang halal dan diberkati.

PERBANYAKKAN ISTIGHFAR
Lafazkan "astaghfirullahal'azhim (memohon ampun) dan taubat dari segala dosa-dosa besar dan kecil

PERBANYAKKAN SOLAT-SOLAT SUNAT
seperti :
- Solat Sunat Dhuha
- Solat Sunat Rawatib
- Solat Sunat Tahajud
- Solat Sunat Tasbih
- Solat Sunat Taubat
- Solat Sunat Hajat
- Solat Sunat Witir.
Nabi SAW bersabda: “Lakukanlah amalan setakat yang kamu terdaya. Sesungguhnya Allah tidak jemu sehinggalah kamu semua jemu.”

MEMBACA AL QURAN
MEMPERBANYAKKAN SEDEKAH
PERBANYAKKAN SELAWAT & BERDOA

PERBANYAKKAN TASBIH,TAHMID,TAHLIL,TAKBIR
Ucap subhanallah alhamdulillah lailahaillallah allahuakbar
Fadilat : setiap satunya akan ditulis baginya 20 kebajikan dan digugurkan daripadanya 20 kejahatan.

Maka, sewajarnya kita melakukan amalan-amalan yang soleh pada malam berkenaan dan mengelakkan apa yang Allah benci, mudah-mudahan kita semua diampunkan.

aminnnnnn

~ bgtula jugak dengan sy....smlman sy brfikir dan terus bfikir......& inilah hasilnya~

 
 Wahai lisa..... berubahla ke arah kebaikan...
cuba lawan perasaan sendiri untuk berubah ke arah kebaikan....
cukup2la sebelum ni ko buat dekk jak dgn ptgnya ajaran agama
apapun...cuba fahamkan apa yang dikatakan 
"Islam is the way of life"

Wednesday, June 19, 2013

Vanessa James - Abadi












 
Pasti Takkan Kembali
Saat-Saat Kau Dan Aku
Waktu Yang Telah Pergi
Alami Kasih Terindah

Akhirnya Kau Mengakui
Kau Takkan Kembali
Seperti Selalu…
Saatnya Aku Bersedih
Kau Berlalu Pergi
Tanpa Bicara…

Perlukah Aku Melutut Merayu
Meratapi Janji…Sumpah Sejati
Kini Nafasku Seakan Terhenti
Baru Ku Sedari Sakitnya Hati

Oh…Oho..oo..
Oh…Oho..oo..
Oh…Oho..oo..huu

Meski Telah Sekali
Kau Hadir Di Sudut Hati
Kini Tinggal Kenangan
Kau Tetap Ku Abadikan
Kau Tetap Akan Abadi…..
 
 
 
 ~ khas untuk seseorg yang pernah wujud dlm hidup sy....~
yukkk bangun clisa...
......life must goes on.....
....here we go....
let plan our future 4 the best way as we can....
Amin....

Wednesday, May 1, 2013

~JENAPNYA 7thn Arwah bapaku yg kami berempat sayangi meninggalkan kami~

Assalamualaikum wbt...
pejam celik pejam celik.....kita sudah berada dipertengahan thn 2013....
Sebelum tu sy juga ingin mengucapkn
selamat hari buruh sedunia tuk diri sendiri
dan kwn-kwn di luar sana....
ermmmmmm
xtaula apa yg sy rasa skrg....
sedih....pilu.....penaattt
semua ada.....
sepatutnya 01.05.2013...
kami sklrga bkumpul bramai2...
ini tidak...kami terpisah2....
sedihhhnya sudah 7 thn sy tidak panggil perkataan Bapak....
dan 17 thn sy xpanggil atok....
semoga arwah bapakku dan arwah nenek hajiku
ditempatkn dgn golongan2 org yg beriman....
doaknla ankmu ni ditemukan dgn jodoh
yg baik2 dan jujur n hormat org tua.....
aminnn
sesungguhnya even bapak dan nenek haji sudah tiada di dunia ini....
tp jauh dlm hati kami....
bapak n nenek haji tetap segar di ingatan dan dlm hati
sampai bila2....

Tuesday, April 23, 2013

~Bila mana Q berkesempatan melawat rumah2 di Tanjung Labian, Lahad Datu~

Assalamualaikumm WBT...
lama xsinggah blog niee...
apa lagi mgupdate cerita2 yg bkaitan dgn Clisa...
heheheheh
apapun....tq coz ada juakla singgah even cerita2nya karut-marut...
lebih kepada emosi...heheheh

Baru-baru nie kita dikejutkan dengan kemasukan penceroboh dari sulu??
anda semua tau kan tu??bila brlaku....
dlm thn2 niela dalam awal thn 2013 ni....
antara kampung2 yang terlibat adalah Kampung Tanjung Labian, Kampung Tanjung Batu dan Kampung Tanduo....   

Tp itu bukan persoalannya....
siapa sangka dalam ramai2 technician 
banyangkan kami ada 7org(6 lelaki sy sorg pmpuan)....
napa sy yg dipilih...??
 apapun...sy hadapi jak dgn tenang....
dlm kelam kabut...xtau dgn siapa minta kwn p Lahad Datu..
akhirnya sy pergi juak dgn staf MIS nama dia Ain...
akhirnya sampai jugakla kami di 
Kampung Tanjung Labian...
even sempat sesat 2X di dalam Kelapa Sawit..
jum layan pic.
gemuknya sy(bju merah) dgn Ain

sempat jugakla pose dgn org2 yang sgt berbakti mjaga keamanan 
negara kita (pak polisi)


 sila abaikan lengan sy sekian :p
mmg tdk bersentuh ya...harap maklum..
 sempat jugak melakar kenangan bersama
even sllu bgaduh...
 bermulanya la tugas2 sy membuat bq...
mcm2 perasaan takut + risau + gementar
mcm2 ada tp apapun tawakal jak la...

tuk pengetahuan semua, even Tun Dr Mahathir Mohammad
 sendiri terpegun dgn keluasan Kelapa Sawit di sepanjang perjalanan  pintu masuk Felda sampai ke Tanjung Labian...lebih kurang seluas negeri melaka katanya...
betapa kita berbangga sebagai rakyat Malaysia Khususnya penduduk sabah
Sabah mempunyai hasil ekonominya yg tersendiri...apa yg tidak ada disabah??
ayokk cuba kita bidassss??
Ada apa di Sabah??
1. sabah mempunyai bentuk muka buminya yang cantik bgunung-ganang...
sangat sesuai tuk xtvt pelancongan...(Gunung Kinabalu-tarikan pelancong)
2. bukan itu saja...sabah mempunyai pantai yg cantik dan bersih...juga boleh dikategorikan tuk point 1.
3. Pengeluaran Minyak yang banyak dari tanah Sabah...- sekali gus boleh menaikkan taraf sumber ekonomi di negara kita...
4. Sabah jugak sedang dibangunkan tuk xtvt pgeluaran minyak mentah...cthnya projek di Kimanis...
pokoknya Sabah ni semua ada....
nila jugak faktor2 kenapa kesultanan sulu mau rebut Sabah dr Malaysia...
sy mmg xrela dibawah tadbiran kesultanan sulu...
Nauzubillah..

Sesampainya sy di Kampung Tanjung Labian...dlm hati terdetik sebak melihat sendiri apa yang telah berlaku disana...
seakan-akan kita sendiri dapat membayangkan apa yang telah berlaku...
betapa kejamnya mereka2 buat bgtu...
berbunuhan sesama kita manusia....
 beginilah keadaan kampung tanjung labian...

 mmg nampak aman jak kampung ni jika dilihat dalam gambar nie..
tp berat mata memandang berat lagi empunya diri merasa beban yang ditanggung...
jum layan pic2 yg sempat sy ambil...sepanjang sy buat BQ kerosakan rumah
di Kg. Tanjung labian...
 
 habis atap penduduk kampung bocor2..kesan dari tembakan
akibat pertemburan yang berlaku
 rumah ni pun lagila sandi...atap sepandex semua bocor-membocor
mmg mcm bukan rupa rumah sudah...

 dlm byk2 rumah...rumah nie paling sy suka...
tp juga turut mgalami kerosakan...

 banyangkan paitong pun brlubang2 apa lagi kayu kan@papan kan??

  nie pun rumah jd mangsa jugak....dinding, bumbung semua 
bocor2...

tengok rumah niee..bayangkan atap, kayu dan papan boleh tembus oleh
peluru...


 bgtula keadaan yang sempat kita kongsi bersama....

 sygnya kereta ni....xdapat den nak nolong.....

sy sempat jugak posing2 disekitar Felda Sahabat 7....jum layan...
 sayang kan ni rumah terbakar...

 yg sy perasan setiap rumah batu yg dbuat besar...
semuanya akn dibakar...

 xdapat pose didalam keta kebal...diluar pun jadilah...

 tq dj coz spent ur time with me...

 gemuknya clisa....




 ~ Apapun yang terjadi....sy tetap bersyukur diberikan kesempatan membuat bq sambil jln2 melihat keadaan kampung org...
~ Itulah sy...dlm hati MUD sedih....klu la kita ditempat dorg...rumah habis musnah...
begitu payah kita membangun...musnah begitu saja...
~itula namanya takdir...hope kita berdoa jak semoga negara kita sentiasa aman mcm sebelum2 ni....Undilah BN yang banyak berjaya memberikan apa yang kita kecapi 
hari nie...
mcm sy...sy terang2la undi Bn bukan apa....
sy ni jenis...ingat budi...dlu time belajar sy dibiayai oleh Biasiswa Krjn Negeri
Biasiswa Krjn.Negeri=Kerajaan BN...
sekian tuk slot kali niee...
byeee
Assalamualaikum.... :p