Friday, January 29, 2016

~ku Tiba LAgi~

Assalamualaikum 

apa kbr semua....mudah2an sentiasa dalam redha Allah swt.
Syukur kita masih diberikan kesempatan masa untuk beribadat KepadaNya
Lamanya blog ni sunyi tanpa bunyi dan gambar2 kn???heheh

Bukan apa....so many happened throughout last year.....  dengan kekangan masa2 yang selalu mencemburui saya......dgn keadaan kerja skrg yang mesti punctual dgn masa...

Apapun tahun 2015 memang tahun yang betul2 mengajar kami adik beradik betapa pentingnya berkasih sayang semasa hidup....betapa pentingnya kita harus hidup berdikari.....
kita yang harus mulakan kehidupan....

.....03 haribulan feb 2015.....
kenapa dengan tarikh tu???
apa yg berlaku pada tarikh tu???
penting sgtka tarikh tu??



Al-Fatihah
Itula mamak ku@ibuku@satu2nya org tuaku....
yang telah dijemput oleh yang maha Esa....

Kalau dulu kami kehilangan arwah bapak kami 30.04.2006
tahun 2015 ni kami betul2 kehilangan ibu yang banyak berkorban untuk kami....yang telah melahirkan kami untuk melihat dunia...

Apa yang paling membuatkan ku sedih....
disaat2 arwah mak menghembuskan nafas terakhirnya.....
Anak2nya semua jauh disebabkan pentingnya dan harapan arwah mak untuk melihat anak-anaknya berjaya dunia akhirat....
hanya saya seorang yang ada....

~Semoga Arwah Mak ditempatkan di kalangan org2 yang beriman...ditempatkan di syurga Firdausmu Ya Allah...Amin
Diterima segala Amalannya, Kebaikkannnya semasa di dunia......

Dipendekkan ceritaa.....banyak benda yang membuatkan Arwah mak bersedih....
walaupun tiada satu pun keluarganya (adik beradiknya menjengguk) 
Mak tetap bersyukur kwn2 sy ada jugak dtg brtandang.....kumang, kak tie, kakju....abg diman...
itula pengajaran saya tengok...kadang org lain lebih menghargai kita daripada saudara sendiri...
nasibla kelarga belah arwah bapak saya jauh2 semua di indonesia...
kalau dekat...tiadala kami rasa macam sendiri dan terbuang dari keluarga....

Kalau mau dicerita banyak lagi...banyak yg sedih2....tapi biarlah...
Allah itu maha melihat...Bukan hanya tersedia tetapi yang tersenbunyi pun dia lihat (Hati)
apa yg kita fikirkan....

Harapan: 1/ Harapan saya tahun akan dtg...mudah2an adik-bradik saya berjaya dlm apa jua bidang..pjg umr dan dimurahkan rezekiiii dan paling utama sehat selalu
2/ semoga apa yang dihajati semua Allah makbulkan...
3/ Dapat berkumpul adik-bradik mcm org lain
4/ Dapat Balik indon jumpa sanak saudara disana
Amin......

DAN
Selalu berdoa semangat Arwah bapak dan arwah mamak selalu ada 
yang selalu bersyukur, rajin berusaha....tenang biarpun selalu kesian dihina, ditipu...
Semoga kalian Berdua Masuk Syurga pak& mak
Rindunya masa2 hayat kita bersama
aku dan kami sayang mamak dgn bapak...
Al fatihah







1 comment:

  1. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

    Thanks :)

    ReplyDelete